úterý 8. června 2010




  S pouhými třemi týdny přede mnou přišel čas zamyslet se, kam bych se před odjezdem ráda podívala. New Jersey jako stát sousedící s oceánem má mnoho atraktivních plážových lokalit, a tak jsem nemohla návštěvu alespoň jedné z nich vynechat.
 V sobotu pátého června se Roseanne a Mike rozhodli vzít mě na výlet do města Sea Side Heights, místními nazývaného jednoduše Sea Side. Sea Side je znám pro apartmány pronajímané studenty po maturitním plesu neboli prom. Abychom nejeli v našem typicky americky velikém autě sami, rozhodli jsme se vzít také moje „sestřenice“ Mayu a Melodie s jejím přítelem Dennisem. Kolem sedmé hodiny večer jsme za deset dolarů zaparkovali na hlídaném parkovišti a vyrazili na promenádu. Jelikož byl pomalu čas na večeři, rozhodli jsme se odložit nákupy suvenýrů i procházku na pláži na později a došli do restaurace na úplném konci promenády. Ani ne pět minut po usazení se vedle našeho stolu objevil přenosný stolek a na něm specialita podniku – pizza obřích rozměrů za čtyři sta korun. Postupně jsem každému nandala osminu pizzy, která pokryla celé dva talíře a mohli jsme se dát do hodování. Jelikož většina amerických pizzerií nabízí pouze jednu verzi a to „rajčatový protlak se sýrem“ každý z nás si svůj kousek dochutil pomocí česneku, strouhaného sýru, či pálivé papriky. Právě když jsem se chtěla zakousnout do mé pálivou paprikou pokryté pizzy, promnula jsem si oko a hned v zápětí mi bylo jasně, že to jsem neměla dělat. Poloslepá jsem se dobelhala do koupelny, kde jsem se po deseti minutách vyplachování oka přimnula ho otevřít a vrátila se zpět k pizze.
 Po večeři jsme se vydali na pláž, která je po páté hodině zpřístupněna bez obvyklého pětidolarového poplatku. Voda v oceánu byla ledová, a tak jsem nemusela litovat, že jsem nechala plavky doma. Postupně jsme se všichni vyfotili, nasbírali mušle a vrátili se zpět na promenádu. Po cestě na molo plné atrakcí jsme prolezli několik krámků se suvenýry. Typickým suvenýrem ze Sea Side je mikina, či tepláky s nápisem Sea Side a kapkami neonových barev. Kromě oblečení jsou k dostání i šperky z mušliček, ručníky, plavky a jiné věci, které by turisté mohli během dovolené využít.
 Co se týká jídla, valnou většinu nabídky tvoří pizza a samozřejmě párky v rohlíku (tedy spíše mezi dvěmi půlkami veky), hranolky a točená zmrzlina. Jedna z věcí, která mě překvapila byla přítomnost dvou stánků Dunkin Donuts – v New Jersey nejspíš nejrozšířenějšího řetězce fastfoodů nabízejícího kávu, bagely a donuty.
 Na molu uspořádaném ve stylu pouti jsme se setkali se sestrou Mika Mayrou a zároveň matkou Maya a Melodie. Spolu s Mayrou přijel její přítel Vaun a jejich dvě děti. Roseanne koupila za dvacet pět dolarů vstupenky v hodnotě čtyřictei pěti "pouťových bodů", za které se každý z nás projel alespoň na jedné atrakci. Já jsem si vybrala vodní atrakci, ze které jsem měla nádherný výhled na osvícenou promenádu. Ve chvíli kdy jsme molo opouštěli nás oslovil mladý muž a věnoval nám osm pouťových bodů, za které se povozil Vaunův syn. Zpět na promenádě si Mayra koupila populární cukrovinku „funnel cake“ neboli osmažené těsto ve stylu langoše pokryté cukrem. 
 Po cestě na druhý konec promenády jsme narazili na kuriózní atrakci. Ve zpola naplněném bazénu byly tři nafukovací balony a uvnitř nich lidé. Za „pouhých“ deset dolarů se můžete nechat zavřít do vyfouknutého balonu, který se postupně pomocí hadice naplní vzduchem a hra může začít. Účelem pravděpodobně je zpříma se postavit a běžet jako krysa v kolotoči, což je díky hladině vody skoro nemožné. Celkově to připomínalo sledování hrdinů pořadu „Natočto!“ naživo.
 Když už kvůli tmě a únavě nebylo vidět na krok, oddělili jsme se s Roseanne a Mikem od ostatních a vydali se zpět k domovu. Pět minut po dvanácté jsme dorazili zpět do Somerset.
Nyní se můžu těšit už jen na MUN banket, návštěvu NYC a rozlučkovou večeři se známými. Devět školních dnů, dvacet dní celkově a z exchange studenta bude ex-exchange student.


4 komentáře:

  1. ty balony musely být vážně super! :)

    OdpovědětVymazat
  2. no kdo by se nechtěl stát terčem posměchu ostatních za "pouhých" dvě stě kč:D

    OdpovědětVymazat
  3. dekuji:) aspon vidite jak vypadaji portorikanci:)

    OdpovědětVymazat